يازده موافقت نامه و دو پروانه احداث نیروگاه مولد مقیاس کوچک در یزد صادر شد

یزدفردا:در راستای سیاست های راهبردی وزارت نیرو و شرکت توانیر و به منظور استفاده از پتانسیل های بخش خصوصی در استان یزد،11 موافقنامه و 2پروانه احداث نیروگاه مولد مقیاس کوچک صادر شد .
رئس واحد جلب مشاركت و معاونت بهره برداری شركت توزیع نیروی برق یزد، مهمترین اهداف احداث مولدهای مقیاس کوچک ( نیروگاه های تولید پراکنده) را تامین برق مشترکان، کاهش خاموشی و تلفات، افزایش راندمان و بهره وری اقتصادی و جهت دادن به سرمایه گذاری بخش خصوصی به سمت تولید نیروگاه های پراکنده با توجیه اقتصادی بالا ذکر کرد و افزود: پروانه احداث دو نیروگاه با ظرفیت 9 مگاوات در استان یزد صادر شده كه حال در احداث و آماده سازی ، اتصال و تحویل انرژی به شبکه می باشد.
مهندس انتظاری اظهار داشت : 11موافقت نامه احداث نیروگاه با ظرفیت مجموع 46 مگاوات نیز صادر شده كه در مرحله تعیین زمین و تامین گاز می باشند .

وی در ادامه با اشاره به این که راه اندازی این گونه نیروگاه ها در راستای پیاده سازی اصل 44 و گسترش خصوصی سازی در صنعت برق توسط بخش خصوصی بوده ، اظهار داشت : با ابلاغ دستور العمل توسعه مولد های مقیاس کوچک واحدی در شرکت توزیع برق یزد با عنوان واحد جلب مشارکت های تولید پراکنده ایجاد شده است كه از اواخر سال 87 كار خود را آغاز نموده است .
مهندس انتظاری در خصوص ضرورت استفاده از نیروگاه های تولید پراکنده گفت: تولید پراکنده گرایش جدیدی در تولید انرژی الکتریکی در کشور است بصورتی که این مشنرکین می توانند انرژی مورد نیاز خود را تولید و مصرف كرده و همچنین اجازه خواهند یافت اضافه توان الکتریکی تولیدی را به شبکه بفروشند.
رئس واحد جلب مشاركت شركت توزیع نیروی برق یزد در خاتمه افزود : علاقه مندان و سرمایه گذاران می توانند جهت اخذ اطلاعات بیشتر در خصوص مشارکت در احداث مولدهای مقیاس کوچک به واحد جلب مشاركت این شرکت و یا سایت شرکت توزیع نیروی برق یزد بزرگ به آدرسwww.yedc.ir مراجعه کنند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا